Ovo su najemitiranije snimke u hrvatskom radijskom eteru u prvih šest mjeseci
Ovogodišnja hrvatska eurovizijska uzdanica Mama ŠČ! (Dallas Records) u izvedbi riječke grupe Let 3
najemitiraniji je hrvatski singl u domaćem radijskom eteru u prvoj polovici 2023. godine.
Parni valjak s novim pjevačem Igorom Drvenkarom zauzeo je drugo mjesto s rock baladom Moja
glava, moja pravila (Croatia Records). Na trećoj i četvrtoj poziciji nalaze se snimke originalno
objavljene u 2022. godini – Trebaš li me (Aquarius Records/Menart) u izvedbi Eni Jurišić i Matije
Cveka i Zamisli (Aquarius Records) u izvedbi Massima. Polugodišnji Top 5 zaključuje Prljavo kazalište
s baladom Stare navike (Houra Group/IDM Music).
Titula najemitiranijeg singla u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci 2023. godine nije jedino ostvarenje
snimke Mama ŠČ!. Ovo je prvi puta od uspostavljanja liste HR Top 40 da je pjesma koja je
predstavljala Hrvatsku na najvećem svjetskom glazbenom natjecanju – Eurosongu – bila
najemitiranija snimka u prvoj polovici godine.
"Neizmjerno smo sretni i ponosni zbog toga što je naša mala, ali velika, možda nekom glupa, ali
pametna pjesma ušla u glave, uši i srca slušatelja i glazbenih urednika", riječi su članova grupe Let 3,
"veliko Hvala svima od nas. Zahvalama se pridružuju naša Mama ŠČ te najljepši i najdraži zlatni
Traktor."
Osim u radijskom eteru, gdje je sedam tjedana bila najemitiranija snimka, Mama ŠČ! je ostvarila
uspjehe i na digitalnim glazbenim servisima. Na streaming plaftormi Spotify broji preko 7,1 milijuna
emitiranja, što je najviše za jednu hrvatsku eurovizijsku pjesmu-predstavnicu. Istodobno, singl Mama
ŠČ! našla se i na šestom mjestu liste Croatia Songs magazina Billboard.
Kao i Mama ŠČ!, sedam tjedana na vrhu u proteklih šest mjeseci provela je i snimka Moja glava, moja
pravila u izvedbi grupe Parni valjak i Igora Drvenkara. U pitanju je prva diskografska objava
uspješnog sastava nakon prošlogodišnjeg preranog odlaska dugogodišnjeg frontmena Akija
Rahimovskog, ali i balade Ponovo.
Singl Moja glava, moja pravila objavljen je krajem ožujka i od ulaska na HR Top 40 nalazi se među
deset najemitiranijih snimki u Hrvatskoj. Istodobno, ova pjesma omogućila je grupi Parni valjak i Igoru
Drvenkaru najbolje rezultate od uspostavljanja liste.
"Izuzetno mi je drago što je pjesma 'Moja glava, moja pravila' tako dobro odjeknula u hrvatskom
eteru. Zahvaljujem se svim urednicima koji su pjesmi dali šansu", izjavio je Husein Hasanefendić Hus
iz grupe Parni valjak.
Najemitiraniji singl protekle godine Trebaš li me (Aquarius Records/Menart) u izvedbi Eni Jurišić i
Matije Cveka nastavio je s uspješnim rezultatima i u 2023. godini. Unatoč tome što je objavljena još u
siječnju 2022., pjesma Trebaš li me i dalje se uspješno vrti u radijskom eteru u Hrvatskoj.
Još jedno izdanje iz 2022. godine se našlo u Top 5 prvog dijela godine. Radi se o baladi Zamisli
(Aquarius Records) u izvedbi Massima, objavljenoj u lipnju prošle godine, koja se našla na broju
četiri. Kao i Trebaš li me, pjesma Zamisli, posljednje objavljena prije Massimovog preranog odlaska,
provela je među najemitiranijima puna 52 tjedna. Boravak na vodećem mjestu HR Top 40 (16.
siječnja 2023.) ostvarila je u svom 30. tjednu od ulaska na listu.
S prvim singlom nakon devet godina, na petom mjestu nalazi se Prljavo kazalište s baladom Stare
navike (Houra Group/IDM Music). Pjesma Stare navike je debitirala na HR Top 40 u travnju 2023. i to
kao najviši novi ulaz (broj 3), a u Top 5 je provela 11 tjedana.
U Top 10 svoje mjesto su našli i Jelena Rozga (Samo se ljubit isplati, Tonika, broj 6), Neno Belan &
Fiumens (Žuti semafor, Dallas Records, broj 7), Saša Lozar (Lagano na vrijeme, Agapa, broj 8),
suradnja grupe Buđenje i Matije Cveka (Oprostija bi sve, Croatia Records, broj 9) i Tony Cetinski
(Vojnik pod zvijezdama, Hit Records, broj 10).
Tik izvan Top 5 ostala je Jelena Rozga s pjesmom Samo se ljubit isplati. Singl je objavljen mjesec dana
uoči njezinog rasprodanog koncerta u Areni Zagreb u sklopu turneje Minut srca mog. U krugu deset
najemitiranijih snimka Samo se ljubit isplati je provela gotovo četiri mjeseca (najbolji plasman – treća
pozicija).
U Top 10 svoje mjesto su našle i dvije pjesme predstavljene na 70. izdanju Zagrebačkog festivala,
održanom u ožujku ove godine. U pitanju su snimke Žuti semafor u izvedbi Nene Belana i Fiumensa
te Lagano na vrijeme Saše Lozara.
"Čast mi je biti tako visoko na ljestvici najemitiranijih i čestitam kolegama na njihovim pjesmama! Da
citiram pjesmu: 'Kakav divan dan, nisam nervozan, sve ću Lagano na vrijeme!'", riječi su Saše Lozara,
"drago mi je da je pjesma obilježila prvu polovicu godine. Nadam se da će i ostati prvi izbor svih koji
traže malo vedrine u svojoj svakodnevici. Hvala mojoj ekipi koja ju je stvorila i svima koji slušaju!"
Pjesma Oprostija bi sve (broj 9) nalazi se na albumu grupe Buđenje objavljenog 2022. godine. U
pitanju je akustična verzija pjesme originalno objavljene 2004. u suradnji s Tonyjem Cetinskim. U
sklopu nove izvedbe pjesme, sastavu Buđenje se pridružio Matija Cvek.
Tony Cetinski je u prvih šest mjeseci ove godine objavio tri singla – Ima nešto, Orao nikad ne leti u
jatu (feat. ITD band) i Vojnik pod zvijezdama. Sa snimkom Vojnik pod zvijezdama, Tony Cetinski je
ušao u polugodišnji Top 10.
"Moram priznati da me je ugodno iznenadilo, ali isto tako i jako razveselilo to što je moja pjesma
''Vojnik pod zvijezdama'' među prvih deset najemitiranijih u prvih šest mjeseci. Što drugo mogu reći
osim veliko hvala svima, hvala mojoj publici i urednicima!", poručio je Tony Cetinski.
Polugodišnja lista najemitiranijih domaćih snimaka donosi službene i sveobuhvatne rezultate
mjerenja radijskog emitiranja na preko 130 radijskih stanica u Hrvatskoj prema podacima
servisa 1Played i Hrvatske diskografske udruge. Podaci se odnose na tjedan od 1. siječnja do
30. lipnja 2023. godine. Popis 40 najemitiranijih domaćih pjesama u Hrvatskoj pogledajte na
stranicama top-lista.hr.
O Hrvatskoj diskografskoj udruzi:
Hrvatska diskografska udruga – HDU IFPI Croatia osnovana je s ciljem i zadaćom zastupanja i promicanja
interesa hrvatske diskografske industrije, odnosno glazbene djelatnosti uopće, unapređivanja i promicanja
zakonodavne djelatnosti na području autorskih i srodnih prava, kao i na drugim pravnim područjima koja
izravno ili neizravno utječu na djelatnost diskografa ili njihovu djelatnost reguliraju.
CONVERSATION