Varaždinka Margareta Matišić, mezzosopranistica, do sada je u svojoj karijeri punila mnogobrojne domaće i inozemne operne scene, a od ove jeseni u Ljubljani sprema se za ulogu Charlotte, skladatelja lirske opere Julesa Masseneta, koji je u potpunosti uspio izraziti duh Goetheova djela Patnje mladog Werthera.
Margareta vrlo uspješno niže brojne uloge na opernoj umjetničkoj sceni te je do sada igrala u svim većim nacionalnim kazalištima u Hrvatskoj, a najviše odigranih uloga odigrala je u Zagrebačkoj operi u nekim od svjetskih najpoznatijih opera kao što su “Carmen”, ‘Mozartovom “Figarovom piru’ i “Čarobnoj fruli”, Verdijevoj ”Travijati”, Puccinijevoj “Madama Butterfly”, dok se u Rijeci prije nekoliko godina predstavila u Verdijevom “Falstaffu”. Ovo ljeto imala je priliku predstaviti se i Splitskoj publici te je debitirala ulogom Dome u našoj slavnoj operi Jakova Gotovca “Ero s onoga svijeta” na 69. Splitskom ljetu.
Margaretin profesionalan put nastavlja se u Sloveniji gdje je u SNG Ljubljana Opera in balet imala priliku pjevati jednu od najvećih dramskih uloga “Azucenu” u Verdijevom Trubaduru, a imala je i čast pjevati Gustava Malhera “Das Lied von der Erde”, jednu od njegovih najljepših simfonija.
Iako se opera još uvijek kod većeg dijela publike smatra zabavom u kojoj većinom uživaju starije populacije, ta se slika ipak počela mijenjati, a upravo osvježena operna scena s mladim i talentiranim opernim pjevačicama i pjevačima mijenja svijest o operi i čini ju atraktivnom zabavom svih željnih novih iskustva. Margareta je itekako zaslužna za sve punije kazališne dvorane, a pojašnjava i kako je završila na daskama ljubljanskog teatra.
“U veljači ove godine otišla sam na audiciju u Ljubljanu gdje su već bile u tijeku probe za premijeru Trubadura. Kako su već uloge bile podijeljene za taj projekt ponudili su mi cover za Azucenu. Za mladog pjevača ovakve prilike se ne propuštaju jer treba određeno vrijeme da ovako velika uloga ‘sjedne u tijelo’. Na sreću imala sam priliku pjevati skoro sve probe dva tjedna te odrađivala i režijske probe pa tako ujedno napravila vrlo zahtjevnu dramsku ulogu koju ću imati prilike pjevati sljedeće sezone. Za vrijeme tih proba, ponudili su mi da pjevam Mahlerovu simfoniju: ‘Das Lied von der Erde’ koja se izvodila kao baletna predstava u koprodukciji s operom. Imala sam samo mjesec dana da je naučim pa je i time izazov bio velik, a još veći kada sam saznala da djelo treba izvoditi napamet što inače nije običaj kada je u pitanju simfonija.”
Izvođenje jedne od najljepših Mahlerovih simfonija bila je uvertira za pripremu jedne od najvećih uloga u Margaretinoj karijeri, ulogu Charlotte, u operi Werther nastaloj prema romanu u pismima dobro poznatog Goeteovog književnog djela Patnje mladog Werthera.
“Naredna dva mjeseca provest ću u Ljubljani na intenzivnim probama i predstavama koje su u siječnju i ožujku, a ono što me posebno čini sretnom je da baš ovu ulogu oduvijek priželjkujem i želja mi se ostvarila. Za mene osobno jedna od najljepših uloga za mezzosopran, ali ujedno velika i zahtjevna. Kako bi ju što bolje pripremila sada slijedi detaljno izrađivanje fraza, ali ono najvažnije spajanje tih pjevačkih fraza sa karakterom uloge i kontrolu glasa s pokretom na sceni kako bi se dobila što bolja interpretacija zadanog lika. Naravno, ovdje dakako je i izazov libreta na francuskom jeziku. Veselim se probama i što dubljem povezivanju i otkrivanju ove emotivne uloge.” – otkriva Margareta Matišić, koja se na proljeće iduće godine, po završetku izvedbe Charlotte, vraća ponovno u Zagreb u poznatu “Travijatu”.
“Ono što je karakteristično za život umjetnika je da ponekad ne možemo predvidjeti smjer u kojem će nas odvesti nova uloga ili projekt, što je ujedno i čar našeg posla. Puno nas živi ‘život u koferu’ i stalno smo na putu. Biti pjevač zasigurno je izazov i stresa ne nedostaje. Vrlo sam sretna i zahvalna na svakom novom projektu koji mi nudi vrijedno iskustvo i uz kojeg se razvijam. Konstantan rad na sebi je jedina garancija za napredak.” – zaključuje Margareta.
Hrvatska operna scena doživljava uzlet talentiranih mladih naraštaja koji zasigurno mijenjaju svijest o operi i čine ju atraktivnom za sve naraštaje.
CONVERSATION