Stagings
Publikacija je zamišljena kako bi proslavila umjetnikov osebujni talent i pružila opsežnu povijest njegova stvaralaštva od osamdesetih godina prošlog stoljeća u Zagrebu, do recentnog umjetničkog djelovanja u Berlinu, stoga su autori tekstova renomirani stručnjaci iz obje zemlje; povjesničarka i teoretičarka umjetnosti, kustosica, te profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu Leonida Kovač i njemački povjesničar umjetnosti, kustos, fotograf i pisac Boris von Brauchitsch.
Lovro Artuković smatra se vodećim hrvatskim i srednjoeuropskim slikarom i grafičarom čiji umjetnički izraz istražuje figuraciju i intimu kroz ikonografiju urbane civilizacije. Rođen je 1959. u Zagrebu, gdje nakon školovanja u Klasičnoj gimnaziji i pri grafičkom odjelu Akademije likovnih umjetnosti djeluje kao slobodni umjetnik, predavač grafičkih tehnika na Školi za primijenjenu umjetnost, a u konačnici i docent na Akademiji likovnih umjetnosti, gdje predaje crtanje. Dolaskom u Berlin 2001. Artuković radi kao slobodni umjetnik.
Osim što je za svoj opus primio niz prestižnih nagrada, njegova su umjetnička djela predstavljena i prikupljena u ključnim zbirkama, kao što su one Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu, Muzeja Albertina u Beču, Deutsche Bank Kunsthalle u Berlinu, Galerije likovnih umjetnosti u Splitu, Umjetničke galerije u Dubrovnik, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Umjetnička djela Lovre Artukovića nalaze se i u cijenjenim privatnim zbirkama u Zagrebu, Beču, Zürichu, Berlinu i New Yorku. Njegov rad bio je u fokusu dvaju filmova: eksperimentalnog filma Krađa Lukasa Nole i dokumentarnog filma L.A. Nedovršeno, Igora Mirkovića, a 2012. izradio je scenografiju za predstavu Žuta crta Juli Zeh i Charlotte Roos u režiji Ivice Buljana.
U jesen 2021. Lovro Artuković pozvao je tim umjetničke platforme Nomad, na proslavu njegove 20. godišnjice u Berlinu gdje se i rodila ideja o stvaranju ove vrijedne monografske publikacije. Nomadov je tim s velikom pažnjom vodio proces nastajanja knjige, okupivši iznimno talentirane suradnike, a osim Borisa von Brauchitscha i Leonide Kovač autor tekstova je i sam Lovro Artuković. Grafički je urednik Damir Gamulin, prevoditelji su Andy Jelčić i Marina Schumann, a lektorica Ivana Sor.
Knjiga je ostvarena zahvaljujući financijskoj potpori Prijatelja Nomada: privatnih osoba, Turističke zajednice grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Adris, Grand Park Hotela Rovinj, Galerije Trotoar Zagreb i Kolekcije Cerin Antonić.
Umjetnička platforma Nomad osnovana je s društvenom i kulturnom namjerom izgradnje platforme koja pridonosi promicanju našeg suvremenog kulturnog diskursa. Cilj joj je oblikovati tržište regionalnih umjetnika te u tom procesu izgraditi dugotrajne kohezivne mreže oko njega. Uz posebnu posvećenost međudisciplinarnoj suradnji, Nomadove prakse uključuju prikupljanje sredstava, produkciju izložbi i publikacija.
Knjiga je ostvarena zahvaljujući financijskoj potpori Prijatelja Nomada: privatnih osoba, Turističke zajednice grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Adris, Grand Park Hotela Rovinj, Galerije Trotoar Zagreb i Kolekcije Cerin Antonić.
Za slobodnu objavu u visokoj rezoluciji fotografije na linku: LOVRO ARTUKOVIĆ_SLIKE
- Ženska kupelj (Dijana i Akteon?). Ulje na platnu, 190 × 220 cm, 2014. Fotografija: Gunter Lepkowski
- Apolon i Marsija
(Trijumf novih medija nad slikarstvom). Ulje na platnu, 360 × 270 cm, 2009-11.Fotografija: Damir Žižić - Tina, Jan, Davor, Carlos i moj mali razgovor s Julijem Kniferom. Ulje na platnu, 100 x 80 cm, 2022-23. Fotografija: Damir Žižić
- Sauna na vodi – berlinsko društvo na izletu za vrijeme lockdowna (zvana još i Koronina arka) Ulje na platnu, 190 × 210 cm, 2020–21.Fotografija: Gunter Lepkowski
CONVERSATION